Co dělat, když s turisty havaruje autobus

 Nehoda českého autobusu v Chovatsku před několika dny mnohým připomněla, že ne každý přesně ví, na co mají v případně takového neštěstí turisté nárok. Přinášíme odpověď!

V případě zranění klientů v autobuse během zájezdu by měly být nároky klientů pokryty dvěma způsoby :
– náhradu škody lze uplatnit u pojišťovny na základě pojištění řidiče, které má uzavřeno tento autobusový dopravce popř. z povinného ručení
– nárok lze uplatnit také z cestovního pojištění klienta, jehož součástí by mělo být také úrazové pojištění

Případné další nároky klientů na odškodnění pak musí rozhodnou až soud.

Cestovka vrátí peníze

CK Kellner, která je na trhu již 17 let, používá tohoto autobusového dopravce, který havaroval, již 10 let a vždy dosud byly služby zajištěny v dobré kvalitě. Je to první případ, kdy došlo během vzájemné spolupráce k takového nehodě.
CK Kellner bude v plné výši vracet zůčastněným klientům peníze za nezrealizované zájezdy.

Češi strávili vloni 4,5 mil. zahraničních dovolených, z toho bylo 62% autem, 15% autobusem, 14% letadlem, 7% vlakem a 2% ostatní (na kole či pěšky).
Chorvatsko je nejpopulárnější českou zahraniční dovolenkovou destinací, vloni tam strávilo dovolenou 814 tis. českých občanů.

Zdroj: Asociace českých cestovních kanceláří a agentur

Bez komentáře

Buďte první, kdo tento článek okomentuje.

Vložit komentář