Nové číslo Travel Digestu je na stáncích!

Proč se na jaře vydat do Indie na svátek barev Hólí, kde jsou tajná zákoutí v Mladé Vožici, které znají jen místní, a jak se vyrábí prastará 3D vánoční hvězda. Kde uvidíte nejstarší věci světa a jaká je ‚síla‘ cestovního pasu různých zemí světa podle toho, kam se dá vycestovat bez víza? Ten náš český si nestojí vůbec špatně. Kdo byli tajemní thugové, kteří v Indii olupovali a zabíjeli cestovatele s použitím pozoruhodně fikaných strategií a kdo je martin Žufánek ze slavné bělokarpatské palírny a kam všude po světě jezdí kvůli práci i inspiraci. Proč je dobré oblékat se jako místní, i když v tom nevypadáte úplně normálně. Ňufání se lvíčkem, víno s příběhem, romantika v teple: tucet míst, kde bude (nejen) ženám opravdu dobře. Kaiserschmarrn neboli císařský trhanec: z čeho, jak a kde?  To vše a mnohem více najdete v časopisu Travel Digest.

 

001_td_12_2016_01

Návyková faleš

Při listování časopisy z devadesátých let má člověk pocit, že se propadl do úplně jiné éry. Jejich stránky nejsou zažloutlé, fotky nejsou černobílé, a přesto tyto magazíny vypadají mnohem starší, než ve skutečnosti jsou. Mobilní instagramová revoluce změnila fotografii k nepoznání. Vysoký kontrast a absurdní saturace ovládly portréty krajinek i lidí, úpravy dříve možné pouze v drahých profesionálních programech se dají na mobilních telefonech provádět v reálném čase a sociální sítě tuhle novou pokřivenou realitu šíří jako zničující požár.

Realita přestala být dostatečně zajímavá a barevná a srážka idealizovaných představ a syrové skutečnosti je ne nepodobná Pařížskému syndromu. Ten postihuje především turisty z Japonska, kteří si Paříž malují v růžových barvách, a pak jsou otřeseni kontaktem s realitou. Krásnými fotkami z dalekých míst se ale denně krmíme všichni a představujeme si je jako dokonalé symboly, kterým se jejich skutečné „já“ nikdy nemůže vyrovnat.

Falešné iluze jsou realitou doby, stačí se podívat na počet lajků u vylepšených fotek. Tento jev už je natolik silný, že i cestovní kanceláře a agentury používají rovnou několika filtry upravené fotky, tak aby zapadly do aktuálních trendů. Svět chce být klamán  a fotografie už není ani pokusem o odraz reality. Její věrné zachycení se krčí ve stínu barvotiskových kýčů z instantních aplikací. Myslete na to, až budete „cestovat“ po sociálních sítích.

Pavel Vondráček

šéfredaktor

 

Výběr z obsahu čísla:
  • Tajná zákoutí v Mladé Vožici
  • Výbava na zimní sezónu
  • Orkneje: Tiché, mlžné a tajemné ostrovy
  • Proč některé ženy cestují zadarmo
  • Postřehy z Kanady
  • Amsterdam
  • Coca-colonizace
  • Pejskové na cestách
  • Kuchař a cestovatel Roman Vaněk
  • Cesta kolem světa za 27 měsíců ve čtyřech
  • Dunaj
  • Mallorca
  • Maroko
  • Hotel Digest
  • Pasová hitparáda
  • Indie: usmrceni pro Kálí
  • Martin Žufánek na cestách
  • Kam ji vzít

 

alza_mediaAktuální číslo si můžete koupit i v elektronické podobě na Alza media za zvýhodněnou cenu 59,-Kč.

 

 

Výherci z minulého čísla:

2 letenky do Benátek s ČSA: Vojtěch Brouček, Praha

 

Bez komentáře

Buďte první, kdo tento článek okomentuje.

Vložit komentář