Foto: ERV Evropská pojišťovna

Úrazů na dovolené přibývá, jak si vybrat cestovní pojištění?

Partnerský článek

Při výběru cestovního pojištění dnes už nejsou důležité tolik limity plnění, ale jaké zdravotní léče se vám na dovolené dostane, pokud ji budete potřebovat. Základem je vyškolená asistenční služba a její dokonalá znalost místního prostředí. Nevěříte?

Foto: ERV Evropská pojišťovna

V posledních dvou letech skokově roste zájem o cestování do zahraničí. Meziročně došlo k navýšení počtu zahraničních cest o 12,4 % na téměř 7 milionů. V letošním roce trend pokračuje a očekává se, že tento počet bude překonán. Ještě rychleji ale roste počet škod. V loňském roce ERV Evropská pojišťovna evidovala 40% meziroční nárůst škod a jejich výše vzrostla dokonce o 64 %.

V posledních letech se české ekonomice daří, platy rostou a zvyšuje se počet lidí, kteří si dříve nemohli dovolit leteckou dovolenou do vzdálenějších destinací. Kvůli menším zkušenostem s cestováním se tato skupina lidí častěji setkává s komplikacemi na dovolené. Jedná se zejména o gastroenteritidu, ORL problémy či úrazy končetin a vazů, přičemž nejrizikovějšími měsíci jsou srpen, červenec a září.

Průměrná výše škody z cestovního pojištění je 11 000 korun. O jednu třetinu také meziročně přibývá velkých škod nad 100 tisíc korun a jejich průměrná výše přesahuje částku 300 tisíc korun. Nejvíce škod ERV Evropská eviduje z Egypta, Řecka a Bulharska. Při plánování dovolené bychom proto neměli zapomínat na cestovní pojištění, které by mělo zejména obsahovat kvalitní asistenční služby.

Proč je asistenční služba důležitá a na co si dát pozor?

Podle lékařů i odborníků na cestovní pojištění je klíčové, aby byla asistenční služba kdykoli k dispozici a měla dokonalý přehled o stavu lékařské péče a zdravotnických zařízení v dané destinace, kde se klient nachází. ERV Evropská pojišťovna provozuje vlastní non-stop asistenční službu přímo ze své centrály v Praze. V asistenčním centru je klientům k dispozici více než stočlenný tým odborníků, jehož členové komunikují v osmi jazycích, samozřejmě včetně češtiny.

Na každém případu pracuje speciálně vyškolená skupina asistenčních koordinátorů, kteří dohlížejí na jeho celkový proces.

Foto: ERV Evropská pojišťovna

Vážnější případy mají na starost supervizoři ve spolupráci s lékaři, zdravotními sestrami a transportním týmem. Pro zajištění té nejvyšší kvality dále skupina ERV provozuje mezinárodní sít asistenčních Euro-Center, díky kterým poskytuje nepřetržitý servis po celém světě, přičemž zástupci ERV Evropské také pravidelně osobně navštěvují a prověřují zdravotnická zařízení v zahraničí.

Specifická situace zdravotních rizik v Egyptě

Dle frekvence škod je nejrizikovější Egypt, kde je frekvence 3x vyšší než v ostatních destinacích. Hotelové ordinace obvykle trpí nedostatečným vybavením a často v nich pracují nedostudovaní lékaři.

ERV Evropská pojišťovna proto na turisty apeluje, aby se v případě komplikací neprodleně obrátili na asistenční službu, která zajistí péči v pověřené klinice s garantovanou lékařskou péčí.

 

Mohlo by vás zajímat