Chcete mít na cestě do Ameriky víc komfortu a soukromí? Máte z čeho vybírat – v poslední době totiž přibývá aerolinek, které zajišťují spojení Evropy s USA letadly rezervovanými výhradně pro business class. Zpáteční letenku pořídíte už za 1500 dolarů.
Zatím poslední aerolinkou, která vyrukovala s tím, že začne provozovat pravidelnou linku do Ameriky s letadly vyhrazenými výhradně pro business class, byla francouzská L´Avion. Jejími největšími konkurenty jsou Eos, MAXjet – obě létají z londýnského Stanstedu na newyorské Kennedyho letiště – a Silverjet, který spojuje londýnský Luton s Newarkem.
Levnější let a kratší čekání na letišti
Co všechno můžete od zmiňovaných novinek očekávat? Především nižší ceny jinak tradičně dražších letenek business class. Silverjet (web) začal pravidelnou linku provozovat v pondělí 25. prosince a jak už bylo řečeno odlétá z letiště Luton (leží podobně jako Stansted zhruba hodinu a půl cesty od centra Londýna – 30 až 45 minut expresním vlakem). Za zpáteční letenku zaplatíte 1798 dolarů (pro srovnání – za letenku v business class v běžném letadle zaplatíte od 3500 do desetitisíců dolarů).
Nejlevnější variantou z výše jmenovaných je MAXjet (web), který za zpáteční letenku účtuje pouhých 1500 dolarů (nabízí navíc spojení ještě s Las Vegas a Washingtonem). Obě aerolinky – Silverjet i MAXjet – létají s velkými boeingy 767, které normálně pojmou 300 pasažérů; ve speciální úpravě, tedy tak, aby měl každý dost komfortu a soukromí, ale pojmou jen 100 (Silverjet) a 102 (MAXjet) pasažérů. Eos (web) šel ještě dál a nechal předělat boeing 757 pro 220 pasažérů jen pro 48 lidí. Tomu ovšem odpovídá i cena, protože za zpáteční letenku zaplatíte nejméně 3150 dolarů.
MAXjet provozuje šest letů týdně a požaduje po vás, abyste byli na letišti nejméně hodinu a půl před odletem. Eos, který provozuje dva lety denně, je k vám shovívavější a chce, abyste se na letišti objevili nejpozději 45 minut před odletem. Silverjet plánuje, že bude létat každý den a pasažéry láká mimo jiné na to, že se k odbavení mohou dostavit až půl hodiny před odletem (platí to samozřejmě pro ty, kteří cestují jen s příručním zavazadlem).
„Chceme vyhovět všem, kteří volají po rychlém odbavení, chtějí si na palubě letadla pohodlně zdřímnout a přitom za to nechtějí platit astronomické ceny,“ nechal se nedávno slyšet šéf Silverjetu Lawrence Hunt.
Francouzská L´Avion (web) začíná pravidelnou linku z Paříže do New Yorku provozovat právě dnes. Létat bude z Orly na letiště v Newarku. Za zpáteční letenku byste měli zaplatit jen o něco málo víc než u MAXjet – přesněji 1599 dolarů. Její letadla pojmou 90 pasažérů (sedadla se ovšem dají sklápět jen do úhlu 140 stupňů).