Tisíce cizinců míří do ČR na plastické operace

Z České republiky se stává lákavý cíl pro cizince, kteří netouží po památkách, ale po lepším těle!

Jak uvedla Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, estetické plastické operace přilákaly vloni do České republiky 6000 zahraničních turistů! Krize se tak na tomto specifickém segmentu neprojevila. Z toho vyplývá, že již každý čtvrtý klient českého estetického plastického chirurga je tak v současnosti cizinec!

Nejčastějšími zákroky jsou zvětšení prsou, operace víček, liposukce, operace uší a operace prsní žlázy u muže. V loňském roce se ekonomická krize v oblasti zdravotní turistiky, konkrétně estetické plastické chirurgie, neprojevila.
Zdravotních turistů k nám tedy přijelo přibližně stejně jako předloni, to znamená cca 6000 zahraničních turistů za tímto účelem. Vloni došlo k mírnému nárustu klientů z Německa a Velké Británie, avšak oproti tomu byl zaznamenán pokles těchto turistů z Rakouska a ze Slovenska.
Vloni však v ČR stoupl poměr mezi českými klienty estetické plastické chirurgie a zahraničními, vloni se zvýšil podíl zahraničních klientů z předloňských 20 % na loňských 25 %.

Krize pomáhá lákat klienty

Foto: Dreamstime

Již každý čtvrtý klient českého estetického plastického chirurga je tak v současnosti cizinec!
Krize paradoxně tomuto typu turistiky pomohla, jelikož na Západě vyjdou tyto operace dráže než v Čechách, takže zatímco někteří cizinci šetřili a operaci odložili, tak jiní si naopak právě z důvodu úspory vybrali vloni za účelem plastické estetické operace Českou republiku. 

Nadále platí, že 87  % klientely českých estetických plastických chirurgů tvoří ženy. Nejvíce klientek je ve věku 30-49 let, narůstá však podíl klientek mladších 30 let. Nejčastějšími zákroky jsou u žen zvětšení prsou, operace víček a liposukce. V případě můžu jsou nejčastějšími zákroky operace víček, liposukce, otoplastika (operace uší) a gynekomastie (operace prsní žlázy u muže). Nejvíce zahraničních zájemců o vylepšení zevnějšku k nám přijíždí z Německa, následně pak z Rakouska, Velké Británie a Slovenska.  Zvyšuje se podíl odmítnutých klientů, lékaři v průměru odmítají operovat 18% českých a 16% zahraničních zájemců o operace.
Zahraniční návštěvník, který navštívil naší zemi za účelem plastické či estetické operace, zůstává v České republice v průměru 3–10 dnů, což je mnohem déle než klasický turista.  Není ale bohužel zatím příliš obvyklé, že by svůj pobyt spojoval s turistickými výlety nebo že by po operaci zamířil na doléčení do lázní.
Tady je tedy ještě značný volný prostor, jak tyto doplňkové služby nabídnout.  Zejména  klienti ze vzdálenějších zemí se totiž o místě podstoupení zákroku někdy rozhodují také podle atraktivity destinace.
A právě v těchto případech má nespornou výhodu světově proslulá Praha.  Z estetické plastické chirurgie by však mohla výhledově profitovat i třeba známá česká lázeňská místa.

Zdravotní turistika zažívá dlouhodobě největší boom ve Spojených státech, ale na vzestupu je rovněž v Evropě.  Když Němci potřebují ošetření chrupu nebo jinou zdravotní péči, cestují stále více do východní Evropy.  Ošetření v zahraničí je pro ně lákavé, protože německé zdravotní pojišťovny pokrývají náklady zdravotního ošetření v celé EU.

V roce 2009 bylo na světě celkem přibližně 32 milionů zdravotních turistů a odhaduje se, že v roce 2010 by jich mělo být kolem 40 milionů. Nejvyhledávanější světovou turistickou destinací za účelem plastické a estetické chirurgie je Thajsko, kam směřuje za  tímto účelem 1,4 mil. zahraničních turistů ročně.
Rychle se dotahuje Indie, kde počet zahraničních pacientů stoupá každoročně o 30 %. Výhodou indických zdravotnických zařízení je totiž perfektní znalost angličtiny, která je v Indii úředním jazykem.

Zdroj: Asociace českých cestovních kanceláří a agentur

Mohlo by vás zajímat