Horká aktualita: 300 českých turistů uvízlo v Burgasu

Více než 300 českých turistů bylo postiženo poruchou letadla v Burgasu, podle posledních zpráv se však před dnešním polednech chystali k odletu.

Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur se podařilo sehnat dvě náhradní letadla. První vyletí s více než 100 českými turisty na lince Burgas – Brno v 11h místního času a přílet do Brna bude v 11:30 našeho času.
Druhé náhradní letadlo vyletí z Brna do Burgasu v 13:20 a následně v 16:40 místního času poletí z Burgasu do Ostravy.

Tím by měla být tato nepříjemná situace vyřešena. Celkem bylo poruchou letadla české letecké společnosti Central Charter Airlines postiženo  více než 300 českých turistů čtyřech českých cestovních kanceláří do/z bulharského Burgasu.
Porucha letadla české letecké společnosti Central Charter Airlines způsobila, že včera večer neodletělo více než 100 českých turistů na lince Burgas – Brno ( plánovaný odlet byl 20:30 místního času), následně tak neodletělo dalších více než 100 českých turistů na navazující lince Brno – Burgas ( plánovaný odlet včera v 21:20) a následně opět neodletělo navazujícím letem stejným letadlem více než 100 českých turistů letem Burgas – Ostrava ( plánovaný odlet byl 01:00 dnes v noci, místního času).

Všichni turisté jsou cestovními kancelářemi informování a je jim zajištěno občarstvení či ubytování.

Kanceláře se snaží…

 Cestovní kanceláře situaci celou noc řešily a snažily se ve spolupráci s leteckou společností  co nejrychleji najít řešení. Více než 100 turistů, kteří měli letět prvním postiženým letem Burgas – Brno mají zajištěno občerstvení na letišti v Burgasu a čekají na náhradní let či na pravu letadla. Tito klienti museli bohužel strávit noc na letišti, jelikož letecká společnost oznámila cestovním kancelářím poruchu až v okamžiku, kdy již byli klienti odbaveni v odbavovacím prostoru.
Co se týče více než 100 turistů,  kteří čekají v Brně, bylo jim obratem cestovní kanceláří zajištěno ubytování v brněnském čtyřhvězdičkovém hotelu, kde vyčkávají, a nemuseli tak čekat na letišti.
Klienti třetího postiženého letu ( Burgas – Ostrava ) měli také od cestovní kanceláře zajištěno uplynulou noc ubytování v Burgasu, aby nemuseli čekat na letišti.

Práva klientů    

A jaká jsou práva klientů ?
Na základě Nařízení EU o společných právech v letecké přepravě je zpoždění či zrušení letu vždy odpovědností letecké společnosti, nikoliv cestovní kanceláře, a to i v případě leteckého zájezdu s cestovní kanceláří.
Letecká společnost je tak povinna v tomto případě zajistit klientům přiměřenou stravu a v případě čekání přes noc také ubytování včetně dopravy do/z ubytovacího zařízení.

Zdroj: Asociace českých cestovních kanceláří a agentur

Mohlo by vás zajímat

NewsOchutnejte Švýcarsko v Praze

Jízdy na elektrokolech, ochutnávky švýcarských delikates a přednášky o Dobytí Matterhornu, Alphornu – tradičním švýcarském hudebním nástroji, Českém exilu ve Švýcarsku…