Česko stále více láká indické turisty

Česko má potenciál stát se oblíbenou destinací indických turistů. Zvýšený zájem očekává agentura CzechTourism nejen na základě úspěšné jarní roadshow v Indii a nedávno uskutečněné studijní cesty pro významné indické cestovní kanceláře, ale také díky právě probíhajícímu natáčení bollywoodského filmového hitu na zámku Sychrov.

Studijní cesta zástupců jedenácti cestovních kanceláří navázala na road-show, která se v rámci společného marketingu V4 odehrála v pěti indických městech letos v dubnu, kde se státy Visegrádské čtyřky poprvé společně prezentovaly na indickém trhu cestovního ruchu.

Cílem navazující studijní cesty bylo představit účastníkům nejzajímavější turistické produkty členských států V4 a tím podpořit rozšíření stávající nabídky produktů zaměřených na region střední Evropy. Celá kampaň má napomoci k přímému cestování indických turistů do středoevropských regionů a prodloužit jejich délku pobytu.

 „Zájem indických turistů cestujících do Evropy se přesouvá ze západních zemí do regionu střední a východní Evropy, kde dosud bylo Česko spolu s ostatními státy spíše tranzitní zemí,“ říká ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Vše dobře zorganizovat, prosím!

Indičtí turisté preferují delší organizované skupinové cesty, během kterých navštíví více zemí. Česká republika tak často figuruje převážně jako zastávková destinace v rámci delšího pobytu v západní Evropě. Na cestování láká Indy nejvíce poznání nové země a relaxace. Velké oblibě se těší návštěvy historických míst a památek.

Podle výzkumu ETC (European Travel Commission) je šedesát procent indických cestovatelů ve věku od 25 do 45 let. Zámořské cesty do Evropy či USA podnikají zejména  vzdělaní, bohatí občané. Pětaosmdesát procent cestujících má vysokoškolské vzdělání. Mezi nejoblíbenější navštěvované země patří u Indů Švýcarsko, Velká Británie, Německo, Španělsko, Itálie a Francie. Co se týče Česka v roce 2008 žádalo o vízum 4000 obyvatel Indie, v loňském roce se počet žádostí vyšplhal na 5000.

Kromě společné propagační kampaně Visegrádské skupiny se na podpoře příjezdového cestovního ruchu z Indie do České republiky bude významně podílet také nově otevírané zahraniční zastoupení CzechTourism v indickém Dillí. Bude zprostředkovávat spolupráci českých a indických subjektů, poskytovat servis pro novináře a pořádat propagační akce na českém a indickém trhu cestovního ruchu směřující k navázání nových a zintenzivnění stávajících česko-indických obchodních vztahů.

Zdroj:  CzechTourism

Mohlo by vás zajímat

ZajímavostiInformace pro předplatitele

Vážení čtenáři, předplatitelé časopisu Travel Digest, letošní vydání vašeho magazínu má z výrobních důvodů lehké zpoždění, ale nebojte se,…