Jak se vyvíjí situace autobusu havarovaného v Turecku

O zraněné Čechy se stará CK Fischer a Evropská Cestovní Pojišťovna.

Dnes v 8:30 hodin místního času (7:30 našeho času) došlo k dopravní nehodě autobusu, ve kterém bylo osm klientů cestovní kanceláře. Klienti cestovali na fakultativní výlet Alanya City Tour, který si zakoupili u místní cestovní agentury Aquasun. K nehodě došlo asi 10 km od města Side. Při nehodě došlo k poranění klientů. U většiny z nich se jedná pouze o lehká zranění, u tří klientů jsou poranění vážnější. Klienti byli okamžitě převezeni k lékařskému ošetření na privátní kliniky.

Cestovní kancelář FISCHER všem klientům zajišťuje veškerou potřebnou péči a maximální servis. V každé z nemocnic je přímo na místě jeden z delegátů cestovní kanceláře.

Důvody nehody nejsou v tuto chvíli známy a jsou předmětem šetření místní policie.

Pojišťovna pomáhá

Cestovní kancelář také okamžitě kontaktovala Evropskou Cestovní Pojišťovnu, u které mají všichni klienti sjednáno cestovní pojištění, jež se vztahuje i na tyto případy. Pojišťovna ve spolupráci se svou Asistenční službou činí v současné době veškeré nezbytné kroky a zajišťuje potřebné služby související s ošetřením zraněných osob, jejich léčením i následným převozem zpět do České republiky. Evropská Cestovní Pojišťovna také dnes vysílá do místa nehody své zástupce, kteří budou koordinovat pomoc klientům.

Mluvčí Dan Plovajko říká: „Je nám nesmírně líto, že k této nehodě došlo. Bohužel k podobným incidentům denně dochází po celém světě a nedá se jim nijak zabránit. Proto jsme na takovéto situace připraveni. Všichni naši zaměstnanci v destinaci a další desítky zaměstnanců partnerské agentury podnikají kroky k tomu, aby bylo o klienty postaráno. Díky tomu, že klienti necestovali do Turecka individuálně, ale s cestovní kanceláří, mají jistotu, že o ně bude i při mimořádných situacích maximálně postaráno a bude pro ně zajištěna veškerá potřebná péče a pomoc.“

Asistenční služba Evropské Cestovní Pojišťovny zřídila informační linku na čísle 221 860 637, kde budou 24 hodin denně k dispozici aktuální informace pro rodinné příslušníky.

Doplnění: 23. 9. 2010

Mluvčí CK FISCHER Dan Plovajko vysvětluje: „Evropská Cestovní pojišťovna, jako náš partner, má pro tyto mimořádné situace vybudovanou mezinárodní asistenční síť ve všech zemích, kam naši zákazníci cestují. Klienti tak byli převezeni na privátní kliniky, kde jim je garantována lékařská péče evropských standardů.“ A dále říká:  „V rámci zájezdu mají uzavřeno cestovní pojištění, které mimo jiné kryje i veškeré náhrady zdravotnické a asistenční péče. Klienti samozřejmě nebudou muset nic platit.“ A dodává: „K podobným nehodám bohužel dochází a nelze jim zabránit. Důležité ale je, aby bylo o klienty postaráno a dostali okamžitě a bez komplikací veškerou péči, servis a sami se nemuseli o nic starat.“

Ředitel asistenční služby ECP Libor Diepolt doplňuje: „Už včera večer na místo dorazil náš speciálně vyškolený tým, který přímo na místě ve spolupráci s CK FISCHER koordinuje veškerou pomoc a péči klientům. Jsme tak v neustálém kontaktu přímo s klienty i veškerým ošetřujícím zdravotnickým personálem. Průběžně vyhodnocujeme situaci a podnikáme potřebné kroky.“

Nikdo z klientů není dle aktuálních informací v ohrožení života.

5 klientů, kteří měli jen lehká poranění, bude dnes propuštěno z lékařské péče. 

V nemocnici nadále zůstávají 3 osoby.

Asistenční služba ECP v současné době připravuje vyslání speciálního lékařského leteckého speciálu, který v nejbližším možném terminu odveze tyto klienty zpět do České republiky.
Libor Diepolt z ECP zdůrazňuje: „Veškeré naše další kroky závisí na aktuálním zdravotním stavu klientů a konzultacích s lékaři. Všichni klienti jsou ve stabilizovaném stavu a přepraveni zpět do České republiky budou v nejbližší možné době. O konkrétním termínu zatím nebylo rozhodnuto.“

Důvody nehody stále nejsou známy a nehodu vyšetřuje místní policie.

Mohlo by vás zajímat