Svatomartinská vína se chystají na start

Poté, co 21. a 27. října nezávislá odborná komise vybrala nejlepší letošní Svatomartinská, nastává vinařům několik extrémně náročných dní, kdy musí vína nalahvovat, nechat vyrobit a nalepit etikety a s předstihem navézt do obchodů, vinoték a restaurací.

Svatomartinská je nutné dodat prodejcům s několikadenním předstihem, aby do čtvrtka 11. listopadu bylo pro zákazníky vše perfektně nachystáno. Ze zkušeností minulých ročníků lze očekávat, že už 11. listopadu, tedy první den, kdy se smí Svatomartinské víno ochutnávat, zamíří do obchodů, vinoték a restaurací desetitisíce milovníků vína, aby ochutnali první letošní vína a udělali si tak obrázek o ročníku 2010. Letošní ročník Svatomartinských vín se nese v duchu snoubení vín s gastronomií, a proto letos častěji než kdy dříve zamíří amatérští i profesionální degustátoři Svatomartinských vín také do restaurací, aby ochutnali nápaditá Svatomartinská menu.

1 750 000 lahví!!

Vzhledem k tomu, že na náš trh míří rekordní počet až 1 750 000 lahví Svatomartinských vín, bude prvotní nápor extrémní a jen během několika málo dní zmizí z pultů obchodů statisíce lahví. Stále rostoucí obliba Svatomartinských vín je tak pro vinaře vítanou příležitostí, jak si vylepšit letošní hospodaření, které utrpělo výrazně nižšími výnosy. Co však vínu ubralo letošní počasí na množství, přidaly podzimní slunečné dny na kvalitě.

 Každý vzorek Svatomartinského vína musí projít hodnocením nezávislé komise, která naslepo posuzuje standardním stobodovým systémem vlastnosti vína, jakými jsou vzhled (čirost a barva), vůně (intenzita, čistota, harmonie), chuť (intenzita, čistota, harmonie, perzistence) a celkový dojem z vína. Aby mohlo víno získat značku Svatomartinské, musí získat od komise minimálně 75 bodů, tedy nestačí, aby bylo jen dobré, v mnoha ohledech musí být velmi dobré nebo vynikající. Takto nastavená pravidla zaručují, že se na trh se značkou Svatomartinské dostanou jen opravdu kvalitní vína a spotřebitelé se na logo sv. Martina na bílém koni mohou spolehnout jako na značku kvality.

Bez komentáře

Buďte první, kdo tento článek okomentuje.

Vložit komentář