Zoomeři jsou generací, jež vyrostla společně s rozmachem digitálních technologií. Je pro ně tedy přirozené volit takové destinace, které nejenže jsou turisticky přívětivé, ale také budou tvořit pěknou kulisu při selfies a obsahu na sociálních sítích, jež jsou zároveň jejich hlavním informačním kanálem. Cíle svých dovolených si nevybírají jen na základě cestovatelských stránek, ale především prostřednictvím TikToku, Instagramu a YouTube. Na rozdíl od mileniálů upřednostňují dostupnost a místo pětihvězdičkových hotelů volí hostely, eko-lodge nebo soukromé pronájmy.
Zoomeři také patří do hlavní skupiny digitálních nomádů, a proto si i své cílové destinace volí podle toho, zda jsou vodné pro práci na dálku. Jedním z takových míst je portugalský Lisabon nebo Porto. Hlavní město Portugalska je živá metropole nabízející dostupné ubytování, bohatou kulturu a má esteticky příjemné prostředí. Není tak ojedinělým jevem, že tady zoomery často uvidíte cestovat sólo. Kosmopolitní a přátelská atmosféra Lisabonu jim umožňuje seznámit se s místními a zároveň se zaměřit na sebeobjevování.
Podzim je pro generaci Z ideální dobou pro prozkoumávání luxusnějších a dražších destinací mimo hlavní sezónu. Město, které u nich vévodí především v podzimních měsících, je Paříž, kde je zaujímají lokální aktivity, jako jsou kurzy vaření, pikniky v parcích nebo návštěvy tamějších bleších trhů.
Osaka představuje destinací, jež je pro generaci Z obzvlášť lákavá. Nabízí totiž úchvatný mix moderny a historických tradic, které jdou ruku v ruce s dechberoucími světovými památkami. Zoomeři cestují také za poznáváním kulinářské scény a Osaka je považovaná za srdce japonské kuchyně s nekonečným množstvím druhů street food. Toto populární město přináší bohatou kulturu a zároveň tolik vytoužený dostupný luxus. Kromě toho je pro Osaku typická uvolněná a temperamentní atmosféra, která umožňuje přívětivé proniknutí do místního života.
Foto: Pixabay, Unsplash